De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

Muziek voor "Le Tombeau de Jean-Pierre Guézec" van Olivier Messiaen?

Meer
26 april 2019 16: 35 #1785 by Dylan Dukat
Hallo allemaal! Aangezien ik nieuw ben bij de IHS, zal ik mezelf eerst even voorstellen! Mijn naam is Dylan Dukat, ik ben een student aan de Crane School of Music en studeer muziekeducatie en compositie!

Wat betreft het onderwerp, ik ben dol op Olivier Messiaen; de concepten van kleur die hij gebruikt, hebben me smoorverliefd op me gemaakt en me in de ban gedaan. En hoewel ik van Appel Interstellaire geniet, geniet ik ervan om als artiest los te komen van het meer bekende, standaardrepertoire. Stukken als Ewazen's Concerto, Krufft's Sonate in E, Plagge's "A Litany for the 21st Century" en een overvloed aan hoorncomposities van Randall Faust winden me allemaal net zo (of zelfs meer) op dan Mozart, Beethoven, Strauss of Schumann.

Door te breken met het bekende, vermengd met een van mijn favoriete componisten, ontdekte ik "Le Tombeau de Jean-Pierre Guézec". Ik heb echter geen bladmuziek of een opname van het stuk kunnen vinden. Heeft iemand toegang tot een opname of bladen?

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Meer
04 2019 15 juli: 32 #1792 by Juan Carlos Porras Castro
Beantwoord door Juan Carlos Porras Castro over onderwerp Muziek voor "Le Tombeau de Jean-Pierre Guézec" van Olivier Messiaen?
Hallo Dylan, welkom bij de IHS.
Ik ben ook dol op Messiaen-muziek. "Le Tombeau de Jean-Pierre Guézec" is de "Appel Interstellaire". Messiaen was zo tevreden met het stuk dat de titel veranderde en nam het op in zijn werk "Des Canyons aux étoiles".

Meer
27 augustus 2019 06: 31 #1797 by Dylan Dukat
Ik zie het, heel erg bedankt voor het antwoord! Heeft Messiaen ooit andere stukken voor Horn geschreven?

Tijd voor maken pagina: 0.351 seconden
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, inclusief de inlogstatus. Door de site te gebruiken, accepteert u het gebruik van cookies.
Ok