De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

Overstappen van trompet naar hoorn...?

• Jack Robi
  • onderwerp Auteur
02 november 2020 01: 12 #1836 by Jack Robi
Overstappen van trompet naar hoorn...? werd gemaakt door Jack Robi
Ik speel nu ongeveer 5 jaar trompet, maar ik heb besloten dat ik over een paar weken op een hoorn wil overstappen, aangezien ik de enige persoon op mijn hele school zal zijn die erop speelt. Is het moeilijk om te spelen? Kost het veel adem om te spelen? Alle advies en tips worden op prijs gesteld :).

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Meer
09 2021 07 juli: 37 #1862 by Jay Kosta
Beantwoord door Jay Kosta over onderwerp Overstappen van trompet naar hoorn...?
Ik heb vele jaren hoorn gespeeld en ben toen een aantal jaren overgestapt op trompet, en speel nu weer hoorn (sinds ongeveer 2 maanden).
De overgang van trompet naar hoorn was moeilijker dan ik had verwacht! Een probleem is dat de toonhoogte van de 'geschreven' noten voor hoorn een kwart lager is dan bij trompet - dus het is gemakkelijk om de verkeerde toonhoogte te 'beelden'. Ook zijn de harmonischen dichter bij elkaar voor hoorn, dus er is veel meer zorg nodig om de juiste toonhoogte voor te stellen en om 'de embouchure in te stellen' om de toonhoogte te spelen.
De eerste maand was erg moeilijk en ik bracht het grootste deel van mijn oefentijd door met het langzaam en doelbewust spelen van heel eenvoudige stukken en het leren produceren van de juiste toonhoogtes.
Het gaat nu veel beter, en ik heb eindelijk het gevoel dat ik weer echt kan 'hoornspelen'.

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.367 seconden
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, inclusief de inlogstatus. Door de site te gebruiken, accepteert u het gebruik van cookies.
Ok