De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

Briz hoorns

• Anthony Chiarito
  • onderwerp Auteur
Meer
06 mei 2018 16: 19 #1713 by Anthony Chiarito
Briz hoorns werd gemaakt door Anthony Chiarito
Heeft iemand hier speelervaring mee? Ik begrijp dat ze zijn gemaakt door Paxman, maar in China, en ik heb een paar recensies gelezen die zeggen dat het instrumenten van zeer hoge kwaliteit zijn. Een van de jongens van Pope Instrument Repair zei dat ze met grote marge hun nummer 1 verkoper zijn (ik begrijp ook dat ze een van de weinige verkopers van deze instrumenten zijn). Naarmate ik ouder word (net 60 geworden), ben ik op zoek naar een hoorn die gemakkelijker te bespelen is dan mijn King Eroica, die ik al sinds mijn vroege 20's heb!

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Meer
18 mei 2018 01: 52 - 18 mei 2018 02: 16 #1714 by Chris Crawley
Beantwoord door Chris Crawley over onderwerp Briz hoorns
Ik denk niet dat het juist is om te zeggen dat Briz-hoorns "gemaakt zijn door" Paxman". Zeker Paxman verkoop ze, maar dit is wat PaxmanDe website van Briz Musical Instruments Co. Ltd is opgericht in juni 2000. De heer Tang Pei, de huidige directeur, heeft vele jaren ervaring in de productie van instrumenten en bedrijfsbeheer. Naast de heer Tang Pei, met 20 jaar lastechnieken en productie-ervaring door geschoolde arbeiders, hebben ze de essentie van de hoorn en zijn erfgoed onder de knie en gecombineerd met de fijne tradities van de originele fabriek in Tianjin."

Het lijkt er dus op dat Briz-hoorns een volledig Chinees bedrijf zijn, mogelijk geadviseerd door Paxman.

Over de bespeelbaarheid van hun instrumenten heb ik helemaal geen informatie. Als de OP in staat zou zijn om naar Londen VK te gaan, wat hij mogelijk niet kan doen, zou hij ze kunnen proberen, zoals Paxman momenteel twee beschikbaar - de A980 (Kruspe-type) en de A2000 (Geyer). Er moeten er echter een paar in de VS zijn om het te proberen.

Ik merk dat de OP zijn King Eroica meer een uitdaging vindt naarmate hij ouder wordt. De Eroica is een uitstekende hoorn in zijn soort - in dit geval een zeer vrijblazend instrument met brede boring dat veel lucht nodig heeft. Ik stel voor dat hij iets met meer weerstand overweegt.
Laatst bewerkt: 18 mei 2018 02:16 door Chris Crawley.
De volgende gebruiker (s) zei Thank You: Tawnee Lynn Lillo

Meer
17 2018 09 juli: 56 #1720 by David Jewell
Beantwoord door David Jewell over onderwerp Briz hoorns
Pope Instrument Repair (poperepair.com) en Ion Balu (balumusic.com) zijn de Amerikaanse leveranciers van de Briz-hoorns, waarvan ze adviseurs zijn voor Briz voor degenen die ze verkopen. Er zijn verschillende modellen en ik geloof in zowel Kruspe- als Geyer-wraps.

Meer
03 Mar 2021 14: 01 #1851 by J Charles Sernateer
Beantwoord door J Charles Sernateer over onderwerp Briz hoorns
Ik heb de Briz-fabriek in Tianjin bezocht, op uitnodiging van de belangrijkste Hoorn van de China National Symphony, Kunqiang Zhu. Paxman is geen eigenaar van Briz, maar Briz levert klepassemblages aan Paxman voor sommige van hun lagere hoorns. Briz heeft een heleboel verschillende modellen, van Kruspe-wraps tot Geyer-wraps, in nikkel/zilver en in messing. Ik heb daar een heleboel hoorns geprobeerd, en ze zijn in orde, ik zou ze in het bereik van misschien een... Holton of een Conn

Meer
13 april 2021 16: 06 #1855 by Tawnee Lynn Lillo
Beantwoord door Tawnee Lynn Lillo over onderwerp Briz hoorns
Ze zullen ook allebei aanwezig zijn op IHS 53! 

Meer
12 september 2021 08: 20 #1871 by Kenneth G Pope
Beantwoord door Kenneth G Pope over onderwerp Briz hoorns
Ik denk dat ze een veel hogere status hebben bereikt dan die van een Holton of Conn, vooral nu Radovan Vlatkovic er een speelt en ook omdat ze steeds weer opduiken in de handen van mensen die competities over de hele wereld winnen.

Tijd voor maken pagina: 0.371 seconden
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, inclusief de inlogstatus. Door de site te gebruiken, accepteert u het gebruik van cookies.
Ok