De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

Terugkerende speler - welke hoorn te krijgen - hulp?

Meer
11 april 2012 15: 43 #571 by James Howard
Ik ben een voormalig speler die op zoek is naar een nieuwe training/prestatie. Ik zou graag wat meningen willen hebben over welke hoornmerken te overwegen. Budget is een principiële zorg... dit is wat ik je kan vertellen over mijn "vroegere" hoorns.

Speelde 7 jaar trompet en stapte toen over op hoorn in mijn laatste jaar van de middelbare school. Ik leerde spelen op een Conn 8D (schoolhoorn) en pakte het spelen snel op. Werd een veel betere hoornist dan ik ooit was op trompet. Nadat ik slechts 1 jaar hoorn had gespeeld, kocht ik toen dwaas een jaren 1970 Holton voor de universiteit en had er een hekel aan - voelde alsof het klein was en ik moest me veel inhouden. Pre-internet dagen, het vinden van een dubbel in de krant was zeldzaam, dus ik sprong erop zonder echt na te denken over de grootte ervan. Omdat het instrument nieuw was, hield ik geen rekening met maat, merk, omslag, enz... Ik was in staat om me aan te passen en succes te vinden door middel van college-orkest en blaassymfonie met de Holton, maar heb het nooit echt "leuk" gevonden. Was geen muziekdocent of wilde veel spelen na de universiteit, dus ik wilde/kon het destijds niet betalen om in een andere/betere blazer te investeren. ik heb de verkocht Holton en "met pensioen" van het spelen na de universiteit - circa 1999.

Enter 2012 - wil al heel lang spelen en heb een vrij sterke communityband waar ik woon. Dit is slechts een hobby/recreatie, dus duizenden $$ uitgeven klinkt leuk, en etalages kijken is geweldig, maar dat kan ik me gewoon niet veroorloven. Ik heb naar 8ds gekeken die buiten mijn budget lijken en vraag me af of een 6d een haalbare hoorn voor mij zou zijn. Of kun je andere merken aanraden? Ik blijf bij de gedachte dat de 8D "groot" was. Ik ben 6 en voelde me als de Holton was klein. Misschien moet dat geen overweging zijn. Ik weet dat de regel is om eerst hoorns uit te proberen, maar eerlijk gezegd, ik heb zo lang niet gespeeld, ik zou niet weten of het mijn onvermogen is of dat van het instrument. Ik kijk voornamelijk naar gebruikte hoorns online, dus vooraf spelen is geen waarschijnlijke optie. Eventuele gedachten over Conn 8d-vergelijkingsinstrumenten. Ik voel me bijna dom om dit te zeggen - maar ik zou me graag aan de prijsklasse van $ 1000 houden - geef of neem een ​​​​beetje. Nogmaals, gezien het een hobby is, kan ik het gewoon niet rechtvaardigen om te veel uit te geven... iets kopen is een soort frivole zet :-) (Ik had een betaalbaarder instrument moeten kiezen om aan te bevestigen...)

Ik verwelkom alle suggesties. Er lijken gewoon zoveel merken, modellen, enz. te zijn. Ik weet dat ik uit de buurt moet blijven van Chinese massaproductie (ook al zijn de prijzen aardig...) Op dit moment weet ik niet wat ik moet doen zoek naar... afgezien van geluk en het vinden van een 8D op een rommelmarkt....lol.

Bij voorbaat dank, wordt zeer gewaardeerd!

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Meer
12 april 2012 03: 00 #572 by Brian Blanchard
Beantwoord door Brian Blanchard over onderwerp Re: Terugkerende speler - welke hoorn te krijgen - hulp?
Ik ben precies het tegenovergestelde van een expert die onlangs de hoorn zelf serieus is gaan nemen na 20 jaar trompettist te zijn geweest, maar ik deed wat onderzoek naar dubbele hoorns en vond veel op een Reynolds hedendaags. Op basis van wat ik lees ( meestal van hier ), het was ontworpen om te concurreren met de Conn 8D en won op de een of andere manier de goedkeuring van een paar pro's, maar kwam uiteindelijk ver achter bij een branchebrede gunst. Latere modellen hadden blijkbaar slordige soldeerbouten en een paar ontwerpwijzigingen (wat amateurs en studenten misschien leuk zouden vinden, maar profs niet). Om deze reden kun je er redelijk goedkoop een kopen en nog steeds ruimte hebben in het budget om het overtollige soldeer te laten verwijderen als je wilt.

Helaas heb ik niets om het mee te vergelijken afgezien van de single Holtons in mijn middelbare schoolklas en de dubbele Yamaha die ik 6 jaar geleden 10 weken speelde in de college brass class. Misschien heeft iemand hier in de buurt beide modellen gespeeld en kan een goede vergelijking geven.

Meer
10 mei 2012 18: 02 #584 by Jim Engele
Beantwoord door Jim Engele over onderwerp Re: Terugkerende speler - welke hoorn te krijgen - hulp?
de grotere klokhoorns zoals de 8D zijn volgens mij gemakkelijker te bespelen dan de kleinere klokhoorns of 'medium' klokhoorns (naar mijn mening, niet per se waar). Holton maakt verschillende grote klokken en verschillende middelgrote klokhoorns en je zei niet welke. Ik gok dat je een medium bel speelde Holton en in vergelijking met de 8D vond je het niet leuk. Mijn punt is, het is niet dat de Holton was een slechte claxon, maar het waren de verkeerde specificaties voor jou. Ik wed dat als je een gebruikte hebt gevonden? Holton H179/H279/H379 ze zouden in uw prijsklasse vallen en dichter bij uw 8D voelen. de Conn 6D heeft een medium gele bel zoals de kleinere Holton hoorns, maar de 6D heeft een volumineuze mondpijp en misschien vind je het leuk.

Meer
23 mei 2012 16: 19 #589 by Rhodri Spearing
Beantwoord door Rhodri Spearing over onderwerp Re: Terugkerende speler - welke hoorn te krijgen - hulp?
Als je nog steeds op zoek bent, is er een tweedehands Holton 178 voor 1700 (bespreekbaar). Het heeft specificaties die vergelijkbaar zijn met een Conn 8D, dus misschien ideaal voor jou

Meer
23 mei 2012 16: 53 #590 by Jim Engele
Beantwoord door Jim Engele over onderwerp Re: Terugkerende speler - welke hoorn te krijgen - hulp?
Eigenlijk Rhodri, de Holton H178 is heel anders dan de Conn 8D. De Conn 8D is een nikkelen hoorn met grote keel en de H178 is een geelkoperen hoorn met medium keel. Het verschil tussen deze twee typen is wat ik vermoedde dat het probleem was. Een H179 is een nikkel, grote keel en zou vergelijkbaar zijn met de Conn 8D.

Meer
23 mei 2012 16: 56 #591 by Jim Engele
Als je een kunt vinden Holton H379 zou goedkoper moeten zijn dan een H179 of een Conn 8D. De H379 was ontworpen om goedkoper te zijn, zodat ze konden meedingen naar schoolbiedingen. de H379 is hetzelfde als een H179 maar dan zonder wat toeters en bellen (maar nog steeds met een belletje, lol)

Tijd voor maken pagina: 0.436 seconden
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, inclusief de inlogstatus. Door de site te gebruiken, accepteert u het gebruik van cookies.
Ok