De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

Waargenomen luidheid van verschillende hoornmodellen

• Scott Hawkinson
  • onderwerp Auteur
Meer
05 november 2008 08: 54 #197 by Scott Hawkinson
Waargenomen luidheid van verschillende hoornmodellen werd gemaakt door Scott Hawkinson
Wat vindt iedereen van de algemene discussie over "luide" versus "niet luide" hoornmodellen? Ik speel een vintage Alex 103. Het is perfect voor kamermuziek en solo verlicht, en het heeft het meest prachtige geluid; maar in grote ensembles voel ik me soms onder water.

In grote ensembles heb ik niet het gevoel dat ik de "massa" aan geluid naar buiten breng die ik nodig heb om gehoord te worden. Als ik online kijk, zie ik dat veel mensen die Schmids en Alexes spelen dezelfde indruk hebben van hun eigen spel -- vooral in secties vol 8D's. Vaak krijgen ze echter van waarnemers te horen dat ze heel duidelijk te horen zijn.

Misschien projecteren de Duitse hoorns goed; maar ik vraag me af of het geluid schril of overdreven helder is wanneer het wordt gedwongen om meer dan 8Ds te projecteren of Paxman L en A bel modellen. Misschien heb ik gewoon "Americanocornitis" - een latente preoccupatie met het Hollywood-geluid. Misschien kom ik er wel overheen.

Londense hoornisten lijken me erg luid (bekijk de Haitink/LSO-opnames van de Brahms-symfonieën), dus ik dacht eraan om een Paxman 20 M, E of L om te zien of dat helpt.

ik heb ooit eens opgenomen Paxman 40X en een oude Alex single B-flat met een Mac-laptop als digitaal opnamestation. Vreemd genoeg kon je tijdens luid spelen de verhoogde amplitudemodulatie zien in de gegevens voor de Paxman's opname, meer dan met de Alex, maar de Alex klonk tijdens het afspelen eigenlijk luider! De Alex klonk luider (en alsof hij een groter dynamisch bereik had), zeker omdat hij een breder scala aan klankkleuren had.

Kom gerust langs met uw persoonlijke observaties!

--Scott

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Meer
10 november 2008 11: 03 #200 by Anna Leverenz
Beantwoord door Anna Leverenz over onderwerp Re: Waargenomen luidheid van verschillende hoornmodellen
Ik denk dat er vaak een verschil is tussen waargenomen luidheid en werkelijke luidheid, en het is niet noodzakelijk gerelateerd aan het instrument. Een interessant ding om te proberen is om een ​​geluidsniveaumeter te nemen die decibel meet, en daarmee lange tonen te oefenen. Ik denk dat velen verbaasd zouden zijn over wat spelers wel of niet uit hun hoorn halen. Wat voor jou hard klinkt, is misschien niet zo luid, maar een puur, gecentreerd geluid is vaak luider dan je het waarneemt. Probeer het eens - de meters zijn goedkoop op eBay.

Meer
18 november 2008 07: 09 #202 by Jonathan Stoneman
Beantwoord door Jonathan Stoneman over onderwerp Re: Waargenomen luidheid van verschillende hoornmodellen
Het is ingewikkelder dan we denken! De perceptie van luidheid hangt af van hoe hard en koperachtig we een hoorn kunnen laten klinken, en ook van het aantal decibel dat op de meter wordt weergegeven.
Phil Myers schreef hier een boeiend stuk over, over zijn Schmid, en hoe hard hij dat kan spelen. Je kunt het hier zien http://www.storkcustom.com/html/newslettersMyers.htm

Beste
Jonathan Stoneman

Meer
11 december 2008 06: 57 #208 by Evan James Young
Beantwoord door Evan James Young over onderwerp Re: Waargenomen luidheid van verschillende hoornmodellen
Hallo, ik speel ook een vintage Alex 103, maar ik heb het gevoel dat mijn geluid echt in elke zaal tot leven komt. Ik heb niet het gevoel dat ik er moeite mee heb om gehoord te worden als ik zelfs in de buurt van Mezzo Forte speel als het ensemble niet luider is dan dat. Ja, ik speel soms in secties vol met 8D's, maar mijn spel is meestal met mensen die Alex en Schmid geelkoperhoorns spelen.

• Scott Hawkinson
  • onderwerp Auteur
Meer
15 december 2008 04: 21 #211 by Scott Hawkinson
Beantwoord door Scott Hawkinson over onderwerp Re: Waargenomen luidheid van verschillende hoornmodellen
Ik denk dat ik een luidere Alex kan zoeken. Elke Alex is zo anders. Twee mensen die ik ken hebben Alexes die veel luider zijn dan de mijne. Ze zijn ook luider als ik ze bespeel. Dit komt vooral omdat de toon op deze hoorns nogal schetterend is in tegenstelling tot de mijne, die een parelachtig, lyrisch geluid heeft.

De luidere Alexes zijn moeilijk om mooi op te klinken, maar als ik er een had, wat maakt het uit? Nogmaals, de mijne werkt goed voor solo- en kamerspel. Misschien heb ik een grote ensemble-hoorn nodig als partner.

Heeft iemand daar een Paxman 20 of 23 in M- of E-belconfiguraties? Hoe projecteren die?

Meer
30 december 2008 06: 31 #212 by Jeff Broumas
Beantwoord door Jeff Broumas over onderwerp Re: Waargenomen luidheid van verschillende hoornmodellen
Ik speel op een 1999 Paxman 23EYTD. Ik kan alle 8D's in de sectie bijhouden. Als ik naar onze opnames luister, lijkt het alsof ik beter achter in de zaal kom dan de grote blazers. Ik lijk sneller koperachtiger te worden dan de hoorns met grote boring, maar dat weerhoudt het geluid er niet van om naar de achterkant van de zaal te komen als ik het een beetje moet afzwakken.

Ik hoop dat dit helpt.
De volgende gebruiker (s) zei Thank You: Jeremy Cucco

Tijd voor maken pagina: 0.388 seconden
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, inclusief de inlogstatus. Door de site te gebruiken, accepteert u het gebruik van cookies.
Ok