De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

Afneembaar v. Vast Belgeluidsverschil?

Meer
31 januari 2017 13: 54 - 31 januari 2017 14: 00 #1626 by Ann Hayes
Afneembaar v. Vast Belgeluidsverschil? werd gemaakt door Ann Hayes
Hallo,

Ik sta op het punt een nieuwe Conn V8D aan te schaffen voor mijn zoon en vraag me af of er een klankverschil is tussen de vaste bel en de afneembare bel? Hij denkt misschien dat hij de voorkeur geeft aan een afneembare bel, maar niet als dat ten koste gaat van de geluidskwaliteit. Hij is een laatstejaars op de middelbare school en we zouden de mening van ervaren spelers zeer op prijs stellen. (We zullen ook met zijn leraar praten.)

Ik heb wat gelezen, maar ik heb geen artikel gevonden waarin de geluidskwaliteit van elk wordt vergeleken. Als iemand van jullie er een weet, laat het me dan weten, maar zo niet, dan zou je mening ons erg helpen. Bedankt.
Laatst bewerkt: 31 jan 2017 14:00 door Ann Hayes.

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Meer
01 februari 2017 08: 42 #1627 by Chris Crawley
Beantwoord door Chris Crawley over onderwerp Afneembaar v. Vast Belgeluidsverschil?
Er lijkt een gebrek aan objectieve gegevens te zijn over de kwestie van het geluid van een vaste versus afneembare bel. Maar alles wat ik heb gelezen en gehoord van medehoornblazers suggereert dat er weinig of geen verschil is. Mijn eigen gevoel is dat, op een zeer lichte hoorn, de toevoeging van een beetje gewicht het geluid een beetje zou kunnen versterken. Op een Conn 8D betwijfel ik of iemand het zou merken. Ik heb drie professionele hoorns, waarvan er twee afneembare bellen hebben.

Er valt veel te zeggen voor de compactere behuizing van een afneembare belhoorn, maar er zijn risico's op beschadiging van de schroefdraad als de bel niet zorgvuldig wordt gemonteerd en gedemonteerd.

Een jongeman heeft het geluk een gloednieuwe hoorn van topkwaliteit te kunnen bemachtigen!

Meer
01 februari 2017 11: 33 #1628 by Ann Hayes
Beantwoord door Ann Hayes over onderwerp Afneembaar v. Vast Belgeluidsverschil?
Bedankt voor je attente antwoord en de informatie over mogelijke schade aan de draden - daar had ik niet aan gedacht.

Ja, hij heeft geluk! Ik herinner me dat toen mijn ouders me op ongeveer dezelfde leeftijd een goed gebruikt professioneel instrument kochten, wat een verschil het maakte met het spelen op het schoolmodel. Het was als het verschil tussen kwaken als een kikker en ineens zingen met een prachtige stem. Het maakte het oefenen tot een feest.

Nogmaals hartelijk dank,
Ann

Meer
05 december 2018 17: 28 #1749 by Wang Bu
Beantwoord door Wang Bu over onderwerp Afneembaar v. Vast Belgeluidsverschil?
Ik wil je even mijn twee cent geven als iemand die is overgegaan van vast naar afneembaar. Ik kan niet zeggen dat ik goed genoeg ben om enig verschil in geluidskwaliteit te zien, maar ik kan je echt vertellen dat het pijn doen om de bel vast te schroeven en elke keer weer af te doen. Het is ook lastig om het aan en uit te doen en als je niet voorzichtig bent, krijg je een deuk op de bel zoals ik deed door de draadrand tegen de bel te slaan. Het enige voordeel dat ik zie is in opslag en reizen, aangezien een afneembare koffer meer op een kleine bagage lijkt. Mijn suggestie is om de afneembare bel en alleen de niet-afneembare hoorn te krijgen om het beste van twee werelden te krijgen. Doe de bel alleen af ​​als je moet reizen of als een rugzak wilt dragen.

Meer
09 december 2018 10: 54 - 09 december 2018 11: 01 #1752 by Chris Crawley
Beantwoord door Chris Crawley over onderwerp Afneembaar v. Vast Belgeluidsverschil?
Ik heb nog nooit problemen gehad met schroefbellen, maar je moet wel de hoorn en de bel goed vasthouden als je de bel opzet.

Ervan uitgaande dat u rechtshandig bent, houdt u het corpus van de hoorn bij de bel-uitloop in uw linkerhand vast, zodat de schroefdraad naar boven en horizontaal is. Gebruik je middelvinger, derde en vierde vinger. Het lichaam van de hoorn moet weg zijn van uw lichaam. Leg je resterende vinger (wijsvinger) en duim op de schroefdraad. Neem de bel in uw rechterhand bij de rand en laat deze zakken zodat de (mannelijke) draad op de bel op de (vrouwelijke) draad van het lichaam van de hoorn rust. Beweeg de duim en wijsvinger van uw linkerhand een beetje omhoog om de draad van de bel vast te pakken, zodat deze stabiel blijft terwijl u de draad met uw rechterhand start. Forceer het niet en wees voorbereid om de bel terug te draaien (dwz een beetje tegen de klok in te draaien) om de draad vast te zetten. Het is misschien makkelijker om dit allemaal zittend te doen.

Je hoeft de bel niet heel strak vast te draaien.

Gebruik dezelfde handgreep bij het verwijderen van de bel. Als je de bel per ongeluk te strak hebt aangedraaid, plaats dan het lichaam van de hoorn tussen je benen, pak hem licht vast en gebruik beide handen op de bel om hem los te maken. Hervat dan de hierboven beschreven grip. Als je de bel in de koffer terugplaatst, draai hem dan helemaal niet. Je zult merken dat het vrijwel in de juiste positie zal zijn wanneer je het de volgende keer op de hoorn plaatst.

Ik heb drie hoorns met schroefklok en ik heb nooit de draad verknoeid, noch deuken veroorzaakt. Het heeft volgens mij geen zin om een ​​hoorn met schroefbel te hebben als je niet profiteert van de betere draagbaarheid.

As for sound - I bought a Paxman triple with fixed bell, had it cut and couldn't tell any difference whatsoever.
Laatst bewerkt: 09 Dec 2018 11:01 door Chris Crawley.
De volgende gebruiker (s) zei Thank You: Wang Bu

Meer
29 september 2021 13: 06 #1873 by Christian Zehr
Beantwoord door Christian Zehr over onderwerp Afneembaar v. Vast Belgeluidsverschil?
Ik heb ook geen serieuze problemen gehad met de schroefbel. Persoonlijk vind ik het heel leuk om het te kunnen verwijderen, en het maakt het dragen van mijn hoorn veel gemakkelijker nu ik niet elke keer met mijn been op mijn koffer stoot als ik een stap zet. Ik had echter een probleem met de schroefbel. Ik heb het ooit op de een of andere manier vastgezet, en toen ik het eraf wilde halen, vouwde ik per ongeluk mijn hoorn. Het was extreem traumatisch (ik maak geen grapje) en eng, maar afgezien daarvan ben ik absoluut dol op het hebben van een schroefbel.

Tijd voor maken pagina: 0.393 seconden
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, inclusief de inlogstatus. Door de site te gebruiken, accepteert u het gebruik van cookies.
Ok