De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

Hoorn ontsmetten na een stafylokokbesmetting?

Meer
19 oktober 2015 12: 38 #1550 by Ronite Gluck
Hoorn ontsmetten na een stafylokokbesmetting? werd gemaakt door Ronite Gluck
Ik heb een studente met een antibioticaresistente staph-sinusinfectie (MARConS) die bang is dat ze zichzelf tijdens de behandeling opnieuw besmet door op haar hoorn te spelen. Heeft iemand advies of ervaring hoe je het beste een mondstuk, mondpijp of de hele hoorn kan desinfecteren zonder schade aan het instrument of de finish? Enig idee of de hele hoorn moet worden gedesinfecteerd, of alleen de mondpijp en het mondstuk, of alleen het mondstuk? Suggesties waarvan ik heb gehoord, zijn onder meer het mondstuk tien minuten in heet water koken, Sterisol-kiemdodend middel en Lysol gebruiken. Ook enige gedachten over de vraag of de druk die wordt gecreëerd door te spelen sinusinfecties verergert? De behandeling hiervoor is minimaal twee maanden en de student wil geen pauze nemen van het spelen. Elk advies wordt op prijs gesteld!

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Meer
29 december 2017 20: 12 #1685 by Mark Kölnsberg
Beantwoord door Mark Kölnsberg over onderwerp Hoorn ontsmetten na een stafylokokbesmetting?
Zie dit werd gevraagd in 2015, maar zal antwoorden voor toekomstig gebruik.
Een gemakkelijke en veilige manier om de hoorn te desinfecteren is met 91% isopropylalcohol. Ik heb dit gedaan met behulp van een set kleine rubberen kurken die ik bij de ijzerhandel heb gekocht. Sluit gewoon een gedeelte van de hoorn aan (bijv. loden pijp) en gebruik een kleine trechter om het gekurkte gedeelte met de alcohol te vullen. Een minuutje laten intrekken, schrobben met een "slang" en dan afgieten en goed afspoelen met zoet water. Voor de glaasjes en het mondstuk kun je ze eenvoudig in een kleine container plaatsen en ze in de alcohol dompelen en dan schrobben met een borstel of slang. Zorg ervoor dat u de hele hoorn goed afspoelt met water en werk in een goed geventileerde ruimte met handschoenen.

In termen van infecties van de sinussen, omdat ik zelf chronische infecties heb gehad, zet het bespelen van de hoorn de neusholte niet onder druk, dus het zal het niet erger maken. Dagelijks neusspoeladvies van mijn KNO-arts elimineerde bijna het probleem van chronische sinusitis. Stel voor dat andere lijden hetzelfde doen.

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.424 seconden
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, inclusief de inlogstatus. Door de site te gebruiken, accepteert u het gebruik van cookies.
Ok