De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

Is dit een Alexander 103 hybride of een Hans Hoyer?

Meer
02 januari 2015 14: 15 #1489 by Eric Heidner
Hallo,

Ik ben een muziekprofessor en professionele trombonist in de Verenigde Staten, en ongeveer 2 jaar geleden kocht ik een antieke dubbele hoorn van Ebay Duitsland. De verkoper beweerde dat de hoorn een... Alexander 103, maar dat de "koppeling" vele jaren geleden is vervangen door onderdelen van Meister Hans Hoyer. Verder is de bel een schroefbel (waarschijnlijk later gewijzigd), en er zijn twee gravures op de bel - een op de "keel" die luidt: "Meister Hans Hoyer", en een op de belflare die luidt: "M. Operahaz 9/19." Met betrekking tot de "Meister Hans Hoyer" stempel, ik weet niet of de hele stolp is vervangen door een Hoyer keel, of als Hoyer hun naam op de keel gestempeld na het wijzigen van de bel om een ​​schroef-bel te zijn.

Wat betreft 'M. Operahaz', neem ik aan dat de 'M' staat voor 'Magyar', en daarom werd deze hoorn gespeeld in het beroemde Koninklijke Hongaarse Operahuis. Ik neem ook aan dat "9/19" ofwel een maand en een jaar kan zijn (september 1919) of een inventarisnummer (het negende instrument dat eigendom is van het Opera House van 19 instrumenten). Misschien bevatten uw archieven een vermelding van een dubbele hoorn die is gekocht voor de Koninklijke Hongaarse Opera?

De verkoper stond er echter op dat het hoofdgedeelte van de hoorn dat is van een Alexander 103, en het lijkt zeker erg op alle andere Alexander 103 hoorns die ik heb gezien. Ik heb een foto gezien van een Hans Hoyer dubbel dat lijkt op een kopie van een Alexander 103, maar als je goed naar de close-up van de foto kijkt, zijn er verschillende verschillen. Hier een link naar de foto:

http://en.allexperts.com/q/French-Horn-3862/2012/9/repairing-hoyer-french-horn.htm

Ik heb ook een aantal meer actuele foto's van de hoorn bijgevoegd, met close-upbeelden vanuit vele hoeken. Twee dingen kunnen u helpen - het ontwerp op de rotorkappen en de vreemde "knoppen" of "handgrepen" op de belangrijkste afstemschuiven om spelers te helpen de buizen gemakkelijk te verwijderen - ik heb nog nooit zoiets gezien op een andere hoorn- -Alexander or Hoyer. Ik heb ook foto's bijgevoegd van de rotors met de deksels verwijderd, zodat je de nummers eronder kunt zien.

Het is duidelijk dat mijn hoorn erg oud is en dat er verschillende plekken zijn geweest, maar ik wilde weten of er een manier was om zeker te weten of het lichaam van een Alexander 103, of als de hele hoorn een Hans is Hoyer kopie van een Alexander 103. De hoorn speelt goed, en beide bedrijven maken geweldige hoorns, maar ik ben gewoon benieuwd of iemand me kan helpen de mogelijke afstamming van de hoorn op te sporen. Bedankt!

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Meer
03 januari 2015 11: 43 #1490 by Dan Phillips
Beantwoord door Dan Phillips over onderwerp Is dit een Alexander 103 hybride of een Hans Hoyer?
Ik linkte naar je bericht op de Horn People Facebook-pagina en kreeg deze reacties (ze zijn blijkbaar te verlegen om ze hier te plaatsen ;-):

"Het lichaam lijkt een Alexander 103 van voor 1960 uit de stijl van het span- en ornamentwerk. Het belgedeelte is onduidelijk. Een Alexander bell pre-1970 zou een driehoekige kruisje hebben gesoldeerd in de klokflare en we kunnen de binnenste klokflare niet met zekerheid zien op deze foto's. De bel gaat zeker niet Alexander - had zelfs uit vooroorlogse (WO II) een veel elegantere klokkenset dan wat op de foto's staat. Zelfs op deze foto's is er geen goede opname van de bel. Als het een Hoyer bel zal er slechts één soldeernaad in de bel zijn, omdat deze uit één stuk gehamerd metaal zou zijn gemaakt. Alexander heeft voor zover ik weet altijd het kruisje gebruikt totdat ze veel, veel later begonnen met het draaien van bellen. Zelfs de bel van Bruno Jaenicke's 103 had de spie en twee soldeernaden en dit was de hoorn die hij speelde met Toscanini in de New York Philharmonic ver voor de Tweede Wereldoorlog."

en

"Dit is een vintage 103 corpus misschien uit de jaren 50 of eerder en de kloktak is volledig vervangen. De extra gravure is op maat gemaakt voor het operahuis en als je het echt wilt weten, moet je contact met hen opnemen."
De volgende gebruiker (s) zei Thank You: Eric Heidner

Meer
03 januari 2015 16: 06 #1491 by Eric Heidner
Beantwoord door Eric Heidner over onderwerp Is dit een Alexander 103 hybride of een Hans Hoyer?
Heel erg bedankt voor het antwoord - het lijkt erop dat ik gelijk had toen ik dacht dat het hoofdgedeelte een Alexander 103, en het klokkengedeelte (tenminste een deel ervan) is van Hans Hoyer. Ik zal nog wat foto's maken van het belgebied om te bepalen hoeveel van de bel is vervangen, maar in de tussentijd zijn hier nog een paar foto's die ik niet heb ingediend bij mijn eerste bericht vanwege de limiet van bijlagen van het forum . Voel je vrij om ze te delen met andere fora. Nogmaals bedankt!

Meer
24 Mar 2018 03: 39 #1709 by Christoph Mayer
Beantwoord door Christoph Mayer over onderwerp Is dit een Alexander 103 hybride of een Hans Hoyer?
Hi Eric,

zie net dit oude bericht.

als je hoorn misschien niet origineel is Alexander 103 vooroorlogse carrosserie gerepareerd met een Hans Hoyer bel dan kan er een andere oorsprong zijn.

Ik zou kunnen denken dat je hoorn een van de verschillende gelabelde is Alexander 103 Kopieën gemaakt door de van Hans Hoyer, teamleider van de hoornproductie in de locatie Klingenthal, Oost-Duitsland, ook bekend als B&S of Weltklang.

Het heette het Crönlein Modell, genoemd naar de meestervakman van Andreas Crönlein, die overkwam uit Alexander Mainz naar Markneukirchen en Klingenthal in de 30-er jaren om een ​​Brass Workshop op te richten en te runnen in de Hess Company (die later B&S werd). Hij bracht ook zijn kennis enz. naar het nieuwe bedrijf en maakte een Alexander 103 vooroorlogse kopie (mechaniek van duimklep, patroon van F-hoornlus, ....) in zijn nieuwe bedrijf dat toen het crönlein-model heette

De hoorn werd gelabeld als ofwel Gerhard Schneider Master Modell gesponsord door Boosey en Hawkes, Weltklang solist of gewoon Hans Hoyer.

Ik heb zelf een Gerhard Schneider Modell en die lijkt precies op elkaar (takken etc etc). je zou de hoorn ook kunnen wegen en als deze in het bereik van 2950 g/m² ligt (2800 g/m² zonder de schroefring), is het zeer waarschijnlijk inderdaad zo'n hoorn als de alexander originelen wegen slechts 2300-2600 g/m².

Ik heb echter geen idee waarom er de ornamenten op de schermkap van de kleppen zitten. Misschien zou het gewicht uiteindelijk de mogelijke ware oorsprong van de hoorn onthullen.

Tijd voor maken pagina: 0.441 seconden
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, inclusief de inlogstatus. Door de site te gebruiken, accepteert u het gebruik van cookies.
Ok