De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

× om een ​​vraag te stellen aan William VerMeulen, stuur deze naar ask-the-pros@hornsociety.org.

Temperatuur, condensatie & leeftijd

• William VerMeulen
  • onderwerp Auteur
Meer
08 april 2010 12: 20 - 08 april 2010 12: 21 #374 by William VerMeulen
Temperatuur, condensatie & leeftijd werd gemaakt door William VerMeulen
Vraag:

Geachte heer, wat is de optimale omgevingstemperatuur om hoorn te spelen en maakt het verschil welke hoorn bij welke temperatuur, dwz; zou het spelen van een triple met extra metaalmassa wat meer omgevingstemperatuur vereisen om condensatieproblemen te verminderen.

Ik vraag dit omdat ik als volwassen speler (60, ugh) heb ontdekt dat condensatie een veel slopendere kwestie is dan enkele decennia geleden. nu heb ik een drievoudige hoorn die dit probleem op een nog grotere schaal presenteert dan andere hoorns. Ik hou van mijn enkele bes, ze zijn sneller leeg.

Dit probleem lijkt veel erger te zijn naarmate ik ouder ben geworden, wat beter is dan het alternatief, maar ik zou graag een oplossing willen vinden voor de overmatige condensatie die ik schijn te creëren.

Benieuwd of je een opmerking hebt. Niet dat ik zou verwachten dat de zaal de thermostaat hoger zou zetten, maar misschien zou een inventieve hoornist een unit kunnen bedenken die een hoorn op optimale temperatuur zou houden en het leven een beetje gemakkelijker voor mij zou maken.

Paul Leighton

Het antwoord van William VerMeulen:

Hallo Paul,

Ik hou van je vraag. De kwestie van optimale temperatuur om interne vochtigheid te verminderen is een tweesnijdend zwaard. Aan de ene kant hebben we messing dat de omgevingstemperatuur van zijn externe omgeving geleidt. Aan de andere kant brengen we lucht in de hoorn die waarschijnlijk veel warmer is omdat het van binnenuit ons lichaam komt. Omdat ik in Houston woon, heb ik kunnen experimenteren binnen verschillende temperatuuromgevingen. We hebben alles, van concertruimtes met te veel airconditioning tot buitenlocaties met weinig temperatuurregeling in een stad die behoorlijk warm kan worden. Ik vind dat de meeste hoorns zijn gebouwd om het beste in harmonie te spelen binnen normale temperatuurinstellingen, bijvoorbeeld tussen 68 en 76 Fahrenheit. Daaronder en de toonhoogte van de hoorn gaat plat. Daarboven gaat het scherp. Houd daarbij rekening met het feit dat wanneer we scherp gaan in een warme kamer, de snaren plat gaan. Het kan een worsteling zijn. Als u de dia's eruit haalt, kunnen de middelpunten van de noten veranderen en de boventonen anders uitlijnen. Dit kan echt een uitdaging zijn als je live-opnames hebt, radio en critici die je optreden onder de loep nemen. Alles gezegd zijnde, ik heb in zeer hete ruimtes gespeeld en had helemaal GEEN water in mijn hoorn, maar ik zou dat niet inruilen voor de strijd om op de toon te spelen.

Met een drievoudige hoorn heb je gewoon meer slides om mee om te gaan. Wees creatief over hoe je je water leegt. Je kunt de meeste van je klepschuiven in één keer legen door de claxon als een stuur vast te houden en iets naar links te kantelen, je derde klep naar beneden te houden en de resterende kleppen te wiebelen. Dit zou, via de zwaartekracht, het water in het derde glaasje moeten laten verzamelen en als je de hoorn iets naar rechts draait, leg je eenvoudig je derde glaasjes, waardoor de totale ledigingstijd en het aantal te trekken glaasjes wordt verminderd.

Voor zover uw probleem erger is geworden naarmate u ouder wordt, zou ik zeggen dat dat goed nieuws is. De meeste van mijn studenten zullen merken dat er meer water in hun hoorns wordt verzameld naarmate ze efficiënter lucht van goede kwaliteit in het instrument brengen. Geniet van je water, als een bewijs van het leven dat je in je geluid ademt. Onthoud dat we voornamelijk met ons oor spelen, dus blijf luisteren. We zijn gezegend om de meest magnifieke instrumenten te bespelen, waar geluid en muziek de diepste delen van de ziel raken. Het hebben van een beetje water is een kleine prijs om te betalen.

Groet,

William VerMeulen
Laatst bewerkt: 08 Apr 2010 12:21 door IHS Online Manager.

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.340 seconden
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, inclusief de inlogstatus. Door de site te gebruiken, accepteert u het gebruik van cookies.
Ok