De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

× om een ​​vraag te stellen aan William VerMeulen, stuur deze naar ask-the-pros@hornsociety.org.

Een hoorn kiezen

• William VerMeulen
  • onderwerp Auteur
Meer
06 Mar 2010 10: 26 - 07 Mar 2010 08: 49 #364 by William VerMeulen
Een hoorn kiezen werd gemaakt door William VerMeulen
Vraag
Hallo meneer VerMeulen,

Ik zit nu op de middelbare school en speel op de hoorn van mijn school, wat een Holton 179. Ik ben na de middelbare school bezig met muziek en ik vroeg me af welke hoorn je zou aanraden voor een hoofdvak muziek op de universiteit.

Vriendelijke groeten,

Mario Gutiérrez

Het antwoord van William VerMeulen

Hallo Mario, leuk om van je te horen en bedankt voor de uitstekende vraag. Toen ik op de middelbare school zat, speelde ik een Holton 180 en wilde ook iets veranderen, dus ik begrijp uw interesse. Er zijn veel zeer goede hoorns die er zijn, dus het kan verwarrend zijn. Het enige concept dat ik zou willen benadrukken, is dat een geweldige speler een minder dan eersteklas instrument nog steeds goed kan laten klinken. Ik weet dat toen ik een jonge speler was, we ons altijd zouden verbazen over de professionals die bijna elke hoorn konden oppikken en prachtig klonken. Je primaire focus moet geweldig klinken op wat je in handen hebt en de muziek met de grootste integriteit dienen.

Dat gezegd hebbende, omdat je je schoolhoorn niet meer zult hebben, zul je op zoek moeten naar iets met de klankkleuren die je leuk vindt binnen de voorschriften van wat de huidige markt aanneemt. Naar mijn mening huren de meeste orkesten spelers in die verschillende kleuren laten zien, dus ik zou op zoek gaan naar een hoorn die je dat geeft. Ga niet voor iets dat te extreem is in welke richting dan ook, zoals het kiezen van een hoorn die te donker of briljant van kleur is. Je wilt iets waarmee je Brahms kunt laten klinken als Brahms, Ravel als Ravel en Mozart als Mozart, enz. Een goed centristisch timbrelspectrum is slim voor de huidige markt in de professionele orkestwereld. Wat betreft de specifieke hoorn, zou u uw leraar kunnen raadplegen. Omdat je zonder schoolhoorn zit, kan je beslissing afhankelijk zijn van je tijdsbestek. Het kan tot 5 jaar duren voordat je een top handgemaakte hoorn ontvangt nadat je de bestelling hebt geplaatst. Veel van mijn studenten zullen een aanbetaling doen op zo'n hoorn wanneer ze het eerste jaar ingaan, zodat ze misschien een professioneel kaliber instrument kunnen hebben voordat ze afstuderen. Er zijn een aantal zeer mooie fabriekshoorns die uw wachttijd aanzienlijk zouden verkorten. Uiteindelijk, in plaats van te gaan voor een "brug" hoorn om te zien als iets voor de universiteit, zou ik voor de beste hoorn gaan die ik kon met het geld dat ik heb. Fatsoenlijke hoorns kunnen variëren van $ 3,000 tot $ 17,000, dus er zijn veel opties. Woon een IHS-workshop bij waar veel van de makers hun instrumenten tentoonstellen en kijken wat voor jou werkt. Zoek daarnaast een goede professionele speler om uw toekomstige hoorn te testen, of deze nu nieuw of gebruikt is. Op die manier kun je feedback krijgen van iemand die meer ervaring heeft met geluidsproductie. Veel plezier met je zoektocht en vooral veel plezier! Onthoud dat je de hoorn SPEELT. Het moet leuk zijn.
Laatst bewerkt: 07 mrt 2010 08:49 door IHS Online Manager.
De volgende gebruiker (s) zei Thank You: John Berezney

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.372 seconden
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, inclusief de inlogstatus. Door de site te gebruiken, accepteert u het gebruik van cookies.
Ok