De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

Ik zal niet voor altijd spelen, maar...

• David Johnson
  • onderwerp Auteur
09 mei 2009 15: 13 #281 by David Johnson
Ik zal niet voor altijd spelen, maar... werd gemaakt door David Johnson
Vraag:

Meneer Johnson,

Ik weet dat dit een vraag is voor elke hoornist. We zullen niet voor altijd spelen en met de leeftijd zullen dingen moeilijker en moeilijker worden. Wat is jouw advies om minimaal dezelfde kwaliteit te behouden als voorheen?

Het beste

Ricardo Matosinhos

Het antwoord van David Johnson:

Hallo Ricardo!

Ik had niet verwacht een vraag te krijgen van een hoornist die ik al persoonlijk ken. Ik zal proberen je vraag zo goed mogelijk te beantwoorden.

Ik ben 53 jaar oud en speel technisch zeker niet zo goed als 20-30 jaar geleden. Ik probeer elke dag een beetje te oefenen om een ​​niveau van spelen te behouden dat zowel nuttig is voor mijn studenten als voor mij nog steeds muzikaal acceptabel is. Ik doe nog steeds optredens met orkesten en speel kamermuziek en voor dit soort spelen is een professioneel niveau vereist, zeker nu ik weer freelancer ben.

Ik zou zeggen dat een embouchure zoals de mijne, die ooit de meeste grote orkestwerken heeft gespeeld, meer onderhoud nodig heeft dan echt hard oefenen. Met onderhoud bedoel ik een goede 20-40 minuten warming-up voor de eigenlijke oefening, afhankelijk van de individuele behoeften, en dan 30 - 60 minuten per dag bestaande uit etudes, orkestpassages, solo repertoirewerk(en) en kamermuziek. Meer oefenen dan dit per dag zal de meeste hoornisten verbeteren, maar eerlijk gezegd, als fulltime leraar, kan ik mezelf deze luxe zelden veroorloven. Wel speel ik een deel van de lessen wel, dus dit is ook wat meer per dag spelen.

Ik denk dat langzame legato-passages op de hoorn nuttiger zijn voor een ouder embouchure dan technische acrobatiek. Het meeste van wat we dagelijks met de claxon doen, is niet supertechnisch, dus het lijkt logisch om eerst te voorzien in de dagelijkse behoeften voor de uitzonderlijke. Ik hoop dat dit je op de een of andere manier heeft geholpen.

David W. Johnson

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.349 seconden
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, inclusief de inlogstatus. Door de site te gebruiken, accepteert u het gebruik van cookies.
Ok