De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

Nieuwe hoorn of opknappen?

Meer
08 februari 2011 09: 06 #431 by John Glynn
Nieuwe hoorn of opknappen? werd gemaakt door John Glynn
Ik heb een oude Yamaha Geyer YHR-861 die ik jarenlang professioneel heb gespeeld. Ik kreeg hem terug in 1987. De loden pijp heeft een lichte buiging en er zijn overal deuken... Dit was een geweldige hoorn voor mij, maar ik ben bang dat alle slijtage ervoor heeft gezorgd dat hij inferieur klinkt aan zijn jongere dagen .

Moet ik overwegen om deze hoorn op te knappen of verder te gaan? Hoe weet je wanneer een hoorn te veel nevenschade heeft opgelopen om het waard te zijn om gered te worden?

Cheers!
John

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Meer
24 februari 2011 12: 18 #435 by Kenneth G Pope
Beantwoord door Kenneth G Pope over onderwerp Re: Nieuwe hoorn of opknappen?
Hallo John:
De 861 is een fantastische hoorn - ik heb er bijna 8 jaar op gespeeld. Ik zou zeggen: HOUD ER AAN! Het zijn behoorlijk begeerlijke instrumenten - en tenzij de kleppen lekken (wat ik betwijfel), kan al het andere vrij gemakkelijk worden gerepareerd. Kleine deukjes hebben meestal geen invloed op hoe het instrument speelt, maar de vuistregel is dat als de deuk groter is dan 20% van de diameter van de slang, dit invloed heeft op hoe de hoorn speelt.
(dus een kleinere deuk in de mondpijp zal het gevoel van een hoorn meer veranderen dan een deuk van vergelijkbare grootte in de klokstaart).
Laat het werk doen door iemand die je vertrouwt - vraag rond - en geniet van die toeter!!
Ken Pope

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.378 seconden
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, inclusief de inlogstatus. Door de site te gebruiken, accepteert u het gebruik van cookies.
Ok