De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

Platte G

Meer
25 januari 2019 23: 45 #1758 by Wang Bu
Platte G werd gemaakt door Wang Bu
Ik heb een nieuwe Conn 8D-kopie uit China gekocht. Ziet er prachtig uit en vakmanschap is uitstekend met geweldig geluid. Maar zelfs met de F-stemschuif helemaal in het midden geduwd, is de G in de notenbalk plat. Ik doe mijn best om het te compenseren, maar het lijkt nogal overdreven. Alle andere noten zijn gecentreerd behalve die G. Weet iemand waarom dit kan zijn? Kan een nieuwe loden pijp het probleem oplossen? De huidige leadpipe is ook iets breder in diameter bij de opening in vergelijking met echte Conn 11D die ik heb. Ik vraag me af of het veranderen van de leadpipe het probleem met platte G kan oplossen. Alle gedachten worden op prijs gesteld.

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Meer
10 februari 2019 03: 51 #1759 by Ricardo Matosinhos
Beantwoord door Ricardo Matosinhos over onderwerp Platte G
De gemiddelde G is een 5e boventoon, dus het zal naar verwachting 14 platte centen zijn in vergelijking met een getemperde intonatie. De noten rond G (gemiddelde A zal hoog zijn omdat ze worden gespeeld met de 1+2-combinatie in Bb-hoorn, de A is zelfs nog hoger omdat het een 6e boventoon is). De medium F# is, net als de G, ook een 5e boventoon, maar omdat het met de 1+2-combinatie wordt gespeeld, is het over het algemeen goed gestemd. Dus soms is de G niet zo laag, maar in vergelijking met de aangrenzende noten wordt het laag.
Dat gezegd hebbende, probeer de open a, de g# met 2 en de g met 1 met behulp van een tuner, om te controleren of deze noten laag zijn binnen dezelfde hoeveelheid. Als dat waar is, zullen de noten de verwachte intonatie weergeven, maar als na deze test alleen de G laag is, dan heb je een intonatieprobleem.
Oplossingen hiervoor kunnen zijn om de g te spelen met 1+3 van F0
Verschillende makers bouwen hun instrumenten om deze noten aan te passen, of flexibeler te maken.

Meer
10 februari 2019 06: 04 #1760 by Herbert R Foster, Jr.
Beantwoord door Herbert R Foster, Jr. over onderwerp Platte G
Eigenlijk is de 6e boventoon in de harmonische reeks, onze G in de notenbalk een of twee cent scherp in vergelijking met een gelijkmatige stemming. Het is de 5e boventoon, onze E, die 13 cent plat is. De hoorn zou helemaal niet in de buurt komen van het spelen van de harmonische reeks, behalve de vorm van de mondpijp en de bel. Een hoseaphone zonder trechterbel speelt de vreemde harmonischen.
Ik heb twee hoorns. Op de ene is de G scherp en op de andere is de G plat. De eerste tak en bel op de laatste hoorn zijn misvormd, en ik hoop dat het corrigeren daarvan zal helpen. De hoorn met de scherpe G is Duits, en dat kan met opzet zijn, zodat de T1 G niet zo vlak is, namelijk de vlakke 5e harmonische.

Meer
10 februari 2019 06: 45 #1761 by Ricardo Matosinhos
Beantwoord door Ricardo Matosinhos over onderwerp Platte G
Sorry, wauw, ik zie dat het verwijst naar de F-kant, ja dat is de 6e boventoon, ik ging ervan uit dat het de middelste G aan de Bb-kant was, omdat dit meestal de problematische is. In dat geval is er een duidelijk intonatieprobleem

Meer
10 februari 2019 10: 21 #1762 by Herbert R Foster, Jr.
Beantwoord door Herbert R Foster, Jr. over onderwerp Platte G
Ah ja, we moeten onze aannames vermelden. Ik ging ervan uit dat we onze G aan de F-kant spelen, zoals ik heb geleerd. Anderen leren het op de B-kant te spelen. Ik hou niet van dat geluid, en ik heb niet geleerd om het "toeter" eruit te halen.

Tijd voor maken pagina: 0.371 seconden
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, inclusief de inlogstatus. Door de site te gebruiken, accepteert u het gebruik van cookies.
Ok