De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

Draken in de lucht

• Thomas Bacon
  • onderwerp Auteur
16 Mar 2009 15: 41 #264 by Thomas Bacon
Draken in de lucht werd gemaakt door Thomas Bacon
Vraag:

Hoi,

Een percussionist en ik zijn van plan om Dragons in the Sky op te voeren voor senior recitals. Ik kreeg onlangs je cd met dat stuk erop en dus dacht ik, wie kan ik er beter naar vragen?? Als je zou kunnen praten over hoe je een stuk met tape kunt voorbereiden? Waar heb je het eigenlijk vandaan?

Heb je je eerst voorbereid met de percussionist of met de tape? Ik heb nog nooit een stuk als dit gemaakt, dus als je wat advies zou kunnen geven over het voorbereiden van dit stuk in het algemeen.

Scott Hoehn

Het antwoord van Thomas Bacon:

Hallo Scott!

De makkelijke vraag is: "Waar heb je het vandaan?" Hier is de informatie die je nodig hebt:

Mark Schultz - componist
"Dragons in the Sky" - titel van het stuk
Jomar Press - uitgeverij
hoorn, percussie, tape - instrumentatie

Ik ben er vrij zeker van dat het bandgedeelte nu op cd staat, die wordt geleverd bij aankoop van de muziek van de uitgever. Ga voor bestelinformatie naar de Jomar Press website.

Wat betreft het voorbereiden van het stuk, het lijkt veel op het voorbereiden van elk ander stuk - je studeert en oefent het. In dit geval, ja, je kunt - en moet uiteindelijk - oefenen met de band (CD). Het eerste is echter om veel van de afzonderlijke secties van de hoornpartij alleen te oefenen. Er zitten veel zeer ongebruikelijke dingen in het stuk, en het is technisch zeer geavanceerd met veel verschillende dingen om uit te zoeken. Probeer het dan met de tape.

Als jij en de percussionist allebei je individuele partijen hebben bedacht, zul je ook samen moeten repeteren. De percussionist heeft een enorme setup en springt constant heen en weer van verschillende instrumenten. Een groot probleem voor mij was altijd de helderheid van de band te horen wanneer zowel de hoorn als de percussie spelen. Je moet altijd met de tape spelen omdat deze niet flexibel is en niet met je kan spelen. Ik koos ervoor om een ​​koptelefoon te dragen zodat ik kon horen. Een oor aan om de band te horen, een oor eraf om de hoorn en de percussie te horen. Het is even wennen, maar het is een grote hulp om synchroon te blijven met de band.

Het is een geweldig stuk en zeker de moeite waard om het op te werken.

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.355 seconden
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, inclusief de inlogstatus. Door de site te gebruiken, accepteert u het gebruik van cookies.
Ok