De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

de gouden echo

• Michael Thompson
  • onderwerp Auteur
Meer
04 Mar 2009 04: 50 #260 by Michael Thompson
de gouden echo werd gemaakt door Michael Thompson
Vraag:

Ik hou van je opname "The Golden Echo". Kun je ons iets vertellen over de opnamesessies en het opnameproces? Welke hoorn heb je gebruikt?

Dan Hrdy

Het antwoord van Michael Thompson:

Beste Daan,

Ik ben blij dat je genoten hebt van de Golden Echo-opname. Het is al een tijdje verwijderd en daarom moeilijk te bemachtigen. Ik plan een beperkte heruitgave op een dubbel-cd, samen met de Strauss-concerten.

Eind 1985 hebben we The Golden Echo in twee dagen opgenomen. De opname vond plaats in een grote kerk, wat je misschien wel zou raden aan de opgenomen akoestische. De platenmaatschappij was een kleine onafhankelijke genaamd Nimbus en ze hadden een zeer duidelijke filosofie over waar hun opnames over moesten gaan. In hun woorden zouden ze "editing gebruiken om een ​​uitvoering op te slaan, maar niet om er een te maken". In de praktijk betekende dit zeer lange doorlooptijden; meestal hele bewegingen. Interessant is dat ze de cd beschouwden als een opname van een optreden. In veel opzichten was wat we deden vergelijkbaar met veel 'Live'-opnames. Gewoonlijk bevatten deze "Live"-opnames zowel opnames van meer dan één uitvoering als de algemene repetities. Bovendien zal er meestal een zogenaamde "patch"-sessie zijn geweest, om alles te dekken dat niet goed ging tijdens uitvoeringen of repetities. De reden dat veel orkesten "Live" opnames uitbrengen, is dat ze veel goedkoper te maken zijn dan de traditionele opname in een studio. Dat soort opnames is grotendeels verdwenen uit de klassieke muziekscene; ze zijn te duur en de markt wordt overspoeld. Om terug te keren naar The Golden Echo; dat was een ouderwetse, dure opname, dus voor ons was het gewoon inefficiënt om het als een quasi "Live" opname te doen. Professionele muzikanten worden getraind om met volledige toewijding te spelen wanneer dat nodig is, of dat nu in een opera van vijf uur is of in een jingle van dertig seconden. Naar mijn mening is een optreden een optreden en een opname een opname. Dat gezegd hebbende, ik was blij dat ik de kans kreeg om de plaat te maken en het was echt een plezierige ervaring.

Het instrument dat ik bij de opname gebruikte was een a Paxman Model 40. In die tijd gebruikte ik een grote boring, want dat was wat ik had gebruikt toen ik aanvoerder was van de Philharmonia. Kort daarna ben ik overgestapt op een Medium boring Model 40, die ik nog steeds naast mijn . gebruik Paxman compenserende dubbele hoorn.

Met vriendelijke groet,
Michaël Thompson.

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.352 seconden
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, inclusief de inlogstatus. Door de site te gebruiken, accepteert u het gebruik van cookies.
Ok