De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

Winkelen voor een 8D

• Philip Myers
  • onderwerp Auteur
23 november 2008 01: 56 #205 by Philip Myers
Winkelen voor een 8D werd gemaakt door Philip Myers
Vraag:

Ik ben een hoornstudent, die in zijn eerste jaar van de middelbare school zit, en ik merk dat ik mijn eigen hoorn nodig heb, maar de selectie is behoorlijk ontmoedigend. Ik heb altijd van het geluid van de Conn 8D gehouden, en ik heb op sommige gespeeld en ze lijken mij en mijn hoornleraar prettig te vinden als iets dat zal werken... maar we kunnen niet tot een oordeel komen over welke jaren we moeten kopen , aangezien de moderne hoorns niet dezelfde kwaliteit hebben als de door Elkhart gebouwde hoorns. Op hetzelfde moment vertelde mijn leraar me dat Paxman was uitgesloten omdat de kleppen de neiging hebben om in de meest onhandige situaties te blijven plakken.

Aan het andere uiterste zijn de Engelbert Schmid-hoorns ... maar ik heb geen $ 15,000 - $ 20,000 liggen voor kleingeld ... Dus mijn vraag is, welk type Conn 8D (welke jaren of typen) beter zijn dan andere, en zijn er nog andere goede hoorns die aan mijn behoefte zouden voldoen, zoals een Conn 8D?

Het antwoord van Phil Myers:

Ik heb altijd van het geluid van de Conn 8D gehouden,

Ik ook, vooral James Chambers, Myron Bloom, John Cerminaro en Jerome Ashby

en ik heb er op gespeeld en ze lijken mij en mijn hoornleraar aangenaam te vinden als iets dat zal werken... met de Elkhart gebouwde hoorns.

Oké, ik ben opgegroeid in Elkhart en had veel toegang tot die hoorns, zelfs via wat de schoolstad Elkhart bezat. Mijn vader was een bandregisseur in dat systeem en daarom kon ik vrijwel elke hoorn in handen krijgen die in het systeem zat. Toen mijn belangrijkste leraar, Forrest Standley, naar wie ik was gestuurd door Clevenger met wie ik op de middelbare school studeerde, me vertelde dat ik een Conn moest kopen, ging ik naar huis en ze waren in de "M"-serie, dit was 1968 -69. Ik koos er een uit in de fabriek en betaalde destijds $ 350 voor een gloednieuwe claxon. Ik vond de hoorn leuk omdat hij een heel zacht geluid had. Ik heb altijd het gevoel gehad dat de uitdaging voor elke hoorn is om een ​​zacht volume te geven en niet te koperachtig te zijn bij een hard volume. De "M" leek zo te werken voor mij. Maar dat zou ik van elke hoorn zeggen. Ook nu ben ik daar naar op zoek. Ik denk dat ik erg beïnvloed ben door wat ik opgroeide te horen. Als ik zou moeten kiezen wat Myron Bloom, James Chambers, Philip Farkas en Dennis Brain allemaal gemeen hebben, is het niet wat ze aan het luide einde deden, maar eerder het zachte einde. Ze eisten allemaal van zichzelf een bepaald soort ring die hielp om de fase te dragen.

Zoooo, ik zou echt eisen dat welke merkhoorn ik ook zou overwegen, dat ik ervan zou vragen dat het een ring aan het zachte uiteinde heeft, vooral in het middelste register, en er toch in slaagt om het luide uiteinde bij elkaar te houden zonder al te veel manipulatie van mij. Gedurende de hele tijd dat ik een Conn (25 jaar) en nu de Schmid (13 jaar) speelde, heb ik nooit iemand voorgesteld op welke hoorn ze zouden moeten spelen.

Ik heb nu vier studenten. Terwijl ik dit schrijf weet ik niet zeker welke hoorns ze spelen. Maakt mij niet uit. Ik kan je wel vertellen hoe ze articuleren, hoe ze schelden, hoe ze frasen en of ze computervaardig zijn in muziekprogramma's. Dit is voor mij, de hoorn, niet zo belangrijk.

Op hetzelfde moment vertelde mijn leraar me dat Paxman was uitgesloten omdat de kleppen de neiging hebben om in de meest onhandige situaties te blijven plakken.

Ik heb er maar één gehad Paxman, een deskant, en had die ervaring niet. Mijn gevoel is dat de chemie van elk individu (speeksel en dergelijke) op verschillende manieren reageert met verschillende merken oliën. Een olie die bijvoorbeeld heel goed werkt voor veel spelers van de New York Philharmonic, werkt niet voor mij. Ik denk dat het gewoon mijn individuele chemie is. Dus ik vond een olie die voor mij werkt en ik heb het nooit aan iemand voorgesteld omdat ze moeten vinden wat voor hen werkt, niet voor mij.

Aan het andere uiterste zijn de Engelbert Schmid-hoorns ... maar ik heb geen $ 15,000 - $ 20,000 rondslingeren voor kleingeld ...

Alleen jij en je leraar kunnen beslissen of de kosten van een Engelbert Schmid kosteneffectief voor je zijn of niet. Ik zal je vertellen dat naar mijn mening, als ik auditie zou doen, achter een scherm of niet, ik denk dat Phil Myers op een drievoudige hoorn Phil Myers op een dubbele hoorn zou verslaan, niet zozeer op de dag van de maand waarin ik op mijn best speel, maar liever de andere 29 dagen van de maand. En die orkesten weigerden gewoon om hun audities te houden op de beste dag van mijn maand toen ik auditie deed. (Trouwens, ik schaam me als ik deze advertenties zie voor orkesten die hun audities achter een scherm gaan houden, maar in hun advertenties (voornamelijk Europa) schrijven dat ze geen triples toestaan. Hé, als triples zo verwerpelijk zijn, ze moeten zich naar mijn mening geen zorgen maken over hun eigen vermogen om de driespelers van achter een scherm te selecteren. Als het zo verwerpelijk is, zou men het moeten kunnen horen, niet hoeven te zien.)

Het ding dat me naar de Schmid leidde, was de gelijkmatigheid tussen de Bb en de hoge F-kant.

Luister, toen ik een heel, heel vastberaden man was over de 8D voor mezelf, niet voor anderen, en Dale Clevenger (met wie ik had gestudeerd en die ik tot op de dag van vandaag als een vriend beschouw, heeft me veel geholpen in lessen en door naar zijn platen) zou tegen me zeggen: "de mensen in mijn sectie weten niet altijd of ik de deskant of mijn gewone hoorn speel (Schmidt toen ik met hem studeerde), ik vond het moeilijk te geloven. En je weet ' Het kan me niet schelen wat iemand dacht. Dus ik heb nooit echt aan iemand in de sectie gevraagd wat ze ervan vonden. Ik kon gewoon niet meer terug.

En binnen een paar maanden, zonder enige dwang van mij, stapten de meesten over op Schmid. Dit vond ik niet nodig. Als ik had gedacht dat de Schmid in dezelfde sectie onverenigbaar was met de Conn, zou ik er nooit aan hebben gedacht om hem in de Philharmonic te brengen.

Maar hier is de deal:

Als er een "loud end"-ethiek is in de New York Philharmonic waar alle koperblazers het vrijwel over eens zijn, dan is het dit; we willen niet dat onze zachte kant automatisch minder intensiteit heeft en onze luide kant automatisch meer intensiteit. Dus ik moest weten voordat ik met de Schmid in het orkest ging dat ik het maximale volume ga zonder dat de hoorn me te veel intensiteit (of koperachtigheid) oplegt. Ik wilde hier controle over hebben, niet de hoorn. Ik heb het gevoel dat ik dit heb met de Schmid.

OK, al het bovenstaande is dat Phil Myers het heeft over wat werkt voor Phil Myers. Dit hoeft niet per se op u of iemand anders van toepassing te zijn. Maar het idee om aan de zachte kant een ring te hebben en niet te veel koper aan de luide kant, denk ik dat dit waarschijnlijk een nobel doel is. En je hebt het recht om te eisen dat welke hoorn je ook kiest, je de keuze van deze dingen toestaat, en het je niet oplegt.

Dus mijn vraag is, welk type Conn 8D (welke jaren of typen) zijn beter dan andere,

Over het algemeen vond ik de M's en N's leuk. Maar weet je, vanavond op weg naar huis luisterde ik naar George Szell die de New York Philharmonic dirigeerde in Beethoven 7th (een paar jaar voordat Chambers hier kwam) en man, ik wilde gewoon de hoorn van die tweede hoornist kopen. Ik hield echt, echt, echt van het geluid dat hij kreeg. Ik weet niet wie hij was of zelfs wie de eerste hoorn speelde.

en zijn er nog andere goede hoorns die aan mijn behoefte zouden voldoen, zoals een Conn 8D?

Als je het over Conns hebt, zou ik dit zeggen. Ik heb zelfmoord gepleegd op zoek naar oude Conns. Ik kocht metaalbewerkingsgereedschap om te proberen te repareren wat ik dacht dat ik moest repareren op oude Conns. Er was een tijd (1983-85) dat als ik problemen had met spelen op het werk, ik niet thuiskwam om te oefenen, maar thuiskwam en een andere partij op mijn hoorn zette. Het was raar. En weet je wat? Het is nooit gelukt, niet één keer.

Het beste wat ik kreeg was toen ik een opstelling samenstelde die echt het geluid had dat ik wilde, maar het was zo onstabiel dat ik niet van de middelste C naar de derde ruimte C kon spelen zonder drie noten te missen. Dat kochten ze op het werk niet. Dus, tenslotte, zou ik zeggen, als je een hoorn oppakt en erop speelt, werkt het of het werkt niet. Punt uit. Laat geen enkele reparateur u iets anders vertellen. Ook betekent de technisch meest perfecte hoorn niet dat hij voor mij of voor jou gaat werken. Het is echt gebaseerd op individuele hoorn, ongeacht het merk.

Dus vertrouw op jezelf. Maak je geen zorgen over het merk. Wanneer je die juiste hoorn voor je vindt, zul je denken aan hoe blij je bent als je die avond je hoofd op het kussen legt. Vertrouw op dat gevoel.

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.353 seconden
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, inclusief de inlogstatus. Door de site te gebruiken, accepteert u het gebruik van cookies.
Ok