De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

Winkelen voor een 8D

• Philip Myers
  • onderwerp Auteur
23 november 2008 01: 56 #205 by Philip Myers
Winkelen voor een 8D werd gemaakt door Philip Myers
Vraag:

Ik ben een hoornstudent, die in zijn eerste jaar van de middelbare school zit, en ik merk dat ik mijn eigen hoorn nodig heb, maar de selectie is behoorlijk ontmoedigend. Ik heb altijd van het geluid van de Conn 8D gehouden, en ik heb op sommige gespeeld en ze lijken mij en mijn hoornleraar prettig te vinden als iets dat zal werken... maar we kunnen niet tot een oordeel komen over welke jaren we moeten kopen , aangezien de moderne hoorns niet dezelfde kwaliteit hebben als de door Elkhart gebouwde hoorns. Op hetzelfde moment vertelde mijn leraar me dat Paxman was uitgesloten omdat de kleppen de neiging hebben om in de meest onhandige situaties te blijven plakken.

Aan het andere uiterste zijn de Engelbert Schmid-hoorns ... maar ik heb geen $ 15,000 - $ 20,000 liggen voor kleingeld ... Dus mijn vraag is, welk type Conn 8D (welke jaren of typen) beter zijn dan andere, en zijn er nog andere goede hoorns die aan mijn behoefte zouden voldoen, zoals een Conn 8D?

Het antwoord van Phil Myers:

Ik heb altijd van het geluid van de Conn 8D gehouden,

Ik ook, vooral James Chambers, Myron Bloom, John Cerminaro en Jerome Ashby

en ik heb er op gespeeld en ze lijken mij en mijn hoornleraar aangenaam te vinden als iets dat zal werken... met de Elkhart gebouwde hoorns.