De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

Het auditieproces

Meer
17 september 2008 09: 53 #171 by Robert Ward
Het auditieproces werd gemaakt door Robert Ward
Vraag:

Ik vroeg me af of je iets wilde zeggen over de huidige stand van de Symphony-audities.

1) Persoonlijk verlang ik een beetje naar de dagen dat een kandidaat voor de dirigent zou gaan spelen. Wat vind je van de "Oude manier?"

2) Met de reiskosten nu, is het nog erger voor audities om het risico van een auditie te nemen. Zou er niet een videobandoptie kunnen zijn bij een plaatselijke studio, waar de technicus een vrijgave tekent dat de band niet kan worden gestopt, en er is standaard microfoon en apparatuur?

Bedankt voor je forumdeelname!

Richard O. Burdick

Het antwoord van Bob Ward:

Hi Richard,

1. Ik zie niet terug naar de goede oude dagen. Elk orkest heeft zijn Master Agreement (ook bekend als The Contract) en in elk orkest is het geëvolueerd op basis van de geschiedenis van dat specifieke orkest. Dus als er over een uitgebreid systeem wordt onderhandeld met schermen, commissies en stemmen, is dat omdat er ergens langs de lijn een probleem was met de Oude Manier. Probeer je eens voor te stellen hoe het zou zijn als je dirigent iemand inhuurde waarvan je dacht dat het de verkeerde keuze was - op dit moment, zoals de meeste contracten worden geschreven, moeten de auditiecommissie en de muzikaal directeur het in wezen eens zijn over de keuze. Een stem hebben in de keuze is een belangrijk onderdeel van de verantwoordelijkheid om lid te zijn van een orkest, en een die ik niet zou willen opgeven.

2. Geen vraag, reizen is duur. Maar ik heb enige ervaring met audities op videoband, en het is erg moeilijk om hoorngeluid te horen op een videoband. Bovendien strijden de kandidaten dan niet allemaal onder dezelfde omstandigheden en kan er oneerlijkheid ontstaan.

Dat gezegd hebbende, weet ik dat er bij veel mensen ontevredenheid heerst over het auditieproces. Kandidaten hebben het gevoel dat ze geen eerlijke kans krijgen als we ze na een paar minuten afhaken. In een commissie zitten is een geestdodende ervaring voor de spelers die luisteren. Dirigenten zouden waarschijnlijk graag teruggaan naar Olden Times, omdat ze dan konden doen wat ze wilden. Wat er in de meeste orkesten gebeurt, is daarom een ​​compromis tussen de verschillende takken van de overheid, waardoor een systeem van checks and balances ontstaat dat grotendeels heeft gewerkt. Ik heb hier in mijn vroege jaren geholpen met het onderhandelen van 5 mastercontracten, en de auditieprocedure is altijd een omstreden kwestie.

Ik wil graag afsluiten door een bericht te herhalen dat ik heb geplaatst op Trumpetherald.com - het origineel is geschreven als reactie op wat gemopper van de trompetgemeenschap dat we een aantal audities hadden gehouden en niemand hadden aangenomen. Het vult enkele technische details in over hoe onze audities hier in SF werken.

Origineel bij: http://www.trumpetherald.com/forum/viewtopic.php?p=295554#295554

Groet,

B

Dag Allemaal,

Bob Ward hier van de blazerssectie van de San Francisco Symphony. Ik heb deze discussie met enige interesse gevolgd en heb waardering voor wat velen van jullie hebben geschreven. Zonder in te gaan op de details van deze of die auditie (omdat ik denk dat het onethisch zou zijn om te praten over hoe kandidaat A speelde of waarom kandidaat B niet verder kwam), denk ik dat er enkele misvattingen zijn over wat er tijdens onze audities gebeurt aangesproken worden.

Om de voltijdse tenure track-baan te krijgen, moet een kandidaat worden gekwalificeerd door een stemming van de auditiecommissie. Als niemand gekwalificeerd is, is de auditie voorbij. De commissie kan zoveel kandidaten kwalificeren als ze willen, en uit die groep spelers kan de muziekdirecteur er één of geen aannemen. Of hij kan het proces verlengen, de kandidaat in het orkest horen spelen en dan zijn beslissing nemen. Dus de muzikanten en de MD moeten het eens worden over een kandidaat om aangenomen te worden, wat mij eerlijk lijkt.

Soms gebeurt dat niet en is niemand gekwalificeerd, of houdt de MD niet van de speler(s) die zich hebben gekwalificeerd, en eindigt het proces zonder dat er iemand wordt aangenomen. Het gebeurt in elk orkest. Als dat gebeurt, is dat een ongelooflijke teleurstelling voor ons allemaal die in commissies dienen. Het is erg tijdrovend en moeilijk om te proberen de juiste persoon te vinden, en het is een echte teleurstelling als het proces eindigt zonder oplossing.

Ik kan categorisch stellen dat we geen favorieten hebben die vóór een auditie worden uitgekozen - we doen ons uiterste best om eerlijke, anonieme audities te houden. We proberen de situatie voor de kandidaten zo comfortabel mogelijk te maken, om hen aan te moedigen om onder zeer stressvolle omstandigheden hun best te doen. Ook houden we geen audities waarbij we van tevoren hebben besloten niemand aan te nemen. Als je dat denkt, heb je het mis.

Wat betreft het inschakelen van de vakbond om eerlijke audities af te dwingen: elk orkest is gebonden aan de contractuele taal die hoort bij het auditieproces (de regels van elk orkest verschillen enigszins), en we houden ons aan die regels, waarover onderhandeld is over vele, vele jaren tussen het management en de spelers. Dat er niemand wordt aangenomen, betekent niet dat er regels zijn overtreden.

Evenzo hebben velen van u erop gewezen dat we tijdelijke banen voor een jaar aannemen als bewijs van een of ander probleem. Het SFSO-contract voorziet in 4 methoden voor het inhuren van eenjarige spelers:

1. De Muziekdirecteur kan een Muzikant selecteren die zich binnen drie jaar voorafgaand aan de benoeming heeft gekwalificeerd voor een tenure track-functie

2. De Muziekdirecteur kan een Muzikant die zich heeft gekwalificeerd voor een plaatsvervangende functie voor een jaar selecteren door stemming naar aanleiding van een tenure track auditie-auditie binnen drie jaar voorafgaand aan de benoeming. [dit is verwarrende taal - na elke auditie wordt er gestemd om te bepalen of een van de spelers acceptabel is voor een jaar sub]

3. Met instemming van de muzikaal leider en een meerderheid van stemmen "ja" bij geheime stemming van de leden van de sectie waar de vacature bestaat.

4. Door het houden van een vervangende auditie van een jaar.

Elke speler die een subpositie van een jaar bij de SFSO heeft, is volgens deze richtlijnen aangenomen, ook ik.

Nogmaals, de Muzikanten en de Muzikaal Directeur moeten het eens worden over wie wordt aangenomen.

Het komt erop neer dat niemand het systeem verslaat. Om de fulltime baan te winnen, moet je de auditie winnen. Het systeem is flexibeler als het om een ​​jaarabonnement gaat, omdat tijd soms van essentieel belang is en een volledige auditie niet altijd kan worden gehouden. En het maakt het ook mogelijk dat een sub van een jaar die het goed doet, zonder auditie opnieuw wordt aangenomen voor een nieuwe termijn van een jaar als de tijdelijke vacature nog steeds bestaat. Maar die speler moet nog steeds de auditie voor de fulltime baan winnen om die te krijgen.

Heeft die persoon een voordeel? In de 25 jaar dat ik hier ben, vind ik het nogal een wassen neus. Soms wint de speler, soms niet. Toen ik voor het eerst in het orkest kwam, dacht ik altijd dat het een vloek was om een ​​jaarplaats te hebben, omdat maar weinig spelers de gouden medaille kregen. Dus ik denk niet dat je op de een of andere manier kunt generaliseren. Maar het is zeker geen slot, dat is zeker.

Ik denk dat het gewoon de menselijke natuur is om gefrustreerd te zijn als een speler veel tijd en energie steekt in de voorbereiding van een auditie, om vervolgens te zien dat er niemand wordt aangenomen. Maar ik weet ook dat we eerlijke audities houden, en om een ​​samenzwering te zien die er niet is, leidt een potentiële auditeur alleen maar af van zijn taak, namelijk zich voor de gek houden bij de volgende auditie.

Denk ik dat het huidige systeem problemen heeft? Zeker wel. Zou ik willen dat we bij elke auditie iemand inhuurden? Zeker weten. Kan ik een beter systeem bedenken? Dat is een moeilijke. En totdat de regels veranderen, zullen we ons eraan blijven houden en mensen aannemen die voldoen aan de normen voor ons orkest.

Ik kijk er naar uit om jullie allemaal te horen bij onze volgende auditie.
[Url] [/ url]

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.447 seconden
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, inclusief de inlogstatus. Door de site te gebruiken, accepteert u het gebruik van cookies.
Ok