De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

Wat is er voor nodig?

Meer
13 september 2008 07: 23 #167 by Robert Ward
Wat is er voor nodig? werd gemaakt door Robert Ward
Vraag:

Kun je in deze tijd van bizar getalenteerde en hardwerkende spelers, naar jouw ervaring, bespreken wat er nodig is om lid te worden van het San Francisco Symphony?

Welk extra werk heb je gedaan om hogerop te komen in de "rangen" en zo'n enorm succes te worden in de hoornindustrie?

Welke externe bronnen en materialen (niet-muzikaal/hoorn) heb je gebruikt om "er te komen"?

Joshua Johnson

Het antwoord van Bob Ward:

Hallo Joshua,

Zoals u ongetwijfeld weet, is de concurrentie voor de beste banen in de orkestwereld tegenwoordig extreem hevig. In veel opzichten zijn het steeds meer spelers die op steeds minder banen jagen. De meeste mensen realiseren zich niet hoe hoog de standaarden zijn in de toporkesten, en hoe ze zelf aan die standaard voldoen. Wanneer we audities hebben, wordt waarschijnlijk 80% van de kandidaten meteen geëlimineerd, en het duurt meestal niet lang voordat we bepalen of ze door moeten gaan. Meestal worden de kandidaten in een voorronde weggestemd vanwege de basis - ritme, toonhoogte en geluid. Ik ben ervan overtuigd dat veel van hen geen goed beeld hebben van hoe hun eigen spel klinkt, maar ze besluiten de dobbelstenen te gooien en toch te komen spelen.

Dus hoe leert een speler aan de norm te voldoen?

1. Luister naar veel cd's en leer elk standaard rep-stuk koud. Ik liep ver vooruit op het spel, omdat ik het grootste deel van mijn luisteren en leren deed op de middelbare school. Toen ik een senior was, speelde ik in 5 orkesten en leerde de vertegenwoordiger ook van binnenuit. KEN DE MUZIEK. Het in je hoofd kunnen horen, dus als je de auditie speelt, kun je je voorstellen dat het orkest met je speelt.

2. Neem jezelf op terwijl je aan het oefenen bent. Ik heb onlangs een flitsrecorder gekocht, die ik nu aanbeveel aan elke student die ik lesgeef te kopen. Om jezelf op te kunnen nemen, moet je het meteen afspelen en jezelf horen in cd-kwaliteit geluid is een van de meest waardevolle hulpmiddelen voor zelfstudie die er zijn. Hier is een plek waar je de verschillende modellen kunt vergelijken:

http://www.transom.org/tools/recording_interviewing/200703_recorder_reviews/

3. Ga naar concerten. Hoor de geweldige spelers live spelen. Er bestaat geen betere leermogelijkheid.

4. Wees gemotiveerd. Net zoals ik alle standaardvertegenwoordigers leerde voordat ik naar de universiteit ging, heb ik mezelf ook veel geleerd over muziektheorie en het orkest zelf (orkestratie, notatie, harmonie, enz.) terwijl ik in HS zat. Zoek mensen op die beter zijn dan jij en vraag hun advies.

5. Neem lessen bij een geweldige leraar en doe wat ze je zeggen.

6. Zet je schrap om mee te doen aan goede zomerfestivals, zodat je kunt horen en spelen met de spelers tegen wie je gaat strijden voor banen. Je zult enorm verbeteren door jezelf te omringen met geweldige spelers - het zal je spel verbeteren.

7. Leer meer over de hoorn en al zijn facetten - geschiedenis, fabricage en de verschillende speelscholen die er zijn. Hier zijn enkele boeken die nuttig kunnen zijn:
http://www.public.asu.edu/~jqerics/pedagogy_res.htm

8. Wees vooral nieuwsgierig - en denk eraan MUZIEK te spelen, niet alleen noten.

B

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.349 seconden
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, inclusief de inlogstatus. Door de site te gebruiken, accepteert u het gebruik van cookies.
Ok