De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

Hak problemen?

Meer
08 september 2008 06: 46 #166 by Robert Ward
Hak problemen? werd gemaakt door Robert Ward
Vraag:

Ben je ooit op een punt in je ontwikkeling/carrière geweest waar je te maken kreeg met hakproblemen? Welke stappen heb je ondernomen om tegenspoed te overwinnen en zo'n invloedrijke positie in het hoornberoep te bereiken/te behouden?

Joshua Johnson
Urbandale, IA

Robert Ward antwoordt:

Hallo Joshua,

Mijn enige aanval met hakproblemen kwam ongeveer 20 jaar geleden als gevolg van een aantal TMJ-problemen - het verhaal wordt hier op mijn webpagina verteld:

http://www.rnward.com/TMJ.html

Dat gezegd hebbende, denk ik dat er een aantal goede, verstandige dingen zijn om in gedachten te houden. Zorg er eerst voor dat uw hakmechanisme in goede staat is. De kracht van je embouchure komt uit de hoeken, dus als je moe wordt en dichtslaat in het midden waar het mondstuk zit, oefen je te veel druk uit. Probeer elke dag te oefenen om je hoeken te vermoeien. Dan zullen ze zich in de loop van de tijd opbouwen. En de beste manier om dat te doen is door in het midden register voldoende tijd te oefenen om die bochten moe te maken. Gebruik je lucht goed.

Hier is een vreemde mentale oefening waarbij je kunt proberen twee dingen te vergelijken die niet vergelijkbaar zijn. Speel elke noot die je wilt en stel je voor dat de snelheid van je lucht de druk van het mondstuk die je gebruikt in evenwicht houdt.

De beste bron voor het omgaan met hakproblemen die ik eerder noemde:

http://www.embouchures.com/

Cindy Lewis heeft een levenslange studie van deze problemen gemaakt en haar expertise is ongeëvenaard. Als u problemen ondervindt, raad ik u aan contact met haar op te nemen. Je zult ons allebei bedanken.

Succes,

Bob

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.417 seconden
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, inclusief de inlogstatus. Door de site te gebruiken, accepteert u het gebruik van cookies.
Ok