De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

Volume!

• Dale Clevenger
  • onderwerp Auteur
08 2008 03 juli: 17 #132 by Dale Clevenger
Volume! werd gemaakt door Dale Clevenger
Vraag:

Welk advies kun je geven om constant hard te spelen, maar toch de controle te behouden en cracks te vermijden, zoals in een stuk van Mahler of Bruckner?

Tom
Tampa, Florida

Het antwoord van Dale Clevenger:

Hi Tom,

We spelen zoveel "grote" stukken die luid spel van goede kwaliteit vereisen, dat we deze noodzakelijke "techniek" soms als vanzelfsprekend beschouwen. Feit is dat verreweg de meeste studenten en professionals nooit spelen of worden gevraagd om te spelen op de decibelniveaus die we routinematig spelen. In mijn masterclasses en lessen demonstreer ik de grote verscheidenheid aan dynamiek die nodig is in het CSO (en andere grote orkesten) van "ppp" tot "fff". Meestal krijg ik opmerkingen als "ruw, hard, grof of rauw". Na heel dichtbij te hebben gehoord en dan van een lange afstand, zijn de commentaren heel anders ... "groot, goed luid, vol, opwindend, een openbaring, enz".

Dit alles gezegd hebbende, heb ik het nog steeds niet gehad over de oefenmethode die men nodig heeft om "goed hard" te kunnen spelen. Elk onderwerp dat te maken heeft met het spelen op een koperblazer en dat een groot uithoudingsvermogen vereist, kan worden vergeleken met het lopen van een marathon (26.2 mijl). Het kan niet worden gedaan zonder veel systematische, gedisciplineerde en incrementele studie/praktijk. Het zou eerder dan later moeten beginnen, qua leeftijd. Een heel goed voorbeeld van deze oefenmethode is het boek "Embouchure Building" van Singer in de sectie Zware routine. Lees de scriptie! Het is belangrijk! Verwacht geen nachtelijke resultaten. Meestal zijn enkele weken of maanden realistischer. Veel vallen en opstaan ​​en experimenteren met de plaatsing van het mondstuk, de druk en de spier-/gezichtsspanning. De hoofdregel is: kwaliteit, kwaliteit en kwaliteit. Veel geluk.

DC

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.347 seconden
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, inclusief de inlogstatus. Door de site te gebruiken, accepteert u het gebruik van cookies.
Ok