De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

Terugkomen van een ontslag op 59-jarige leeftijd

• Dale Clevenger
  • onderwerp Auteur
01 2008 06 juli: 18 #127 by Dale Clevenger
Terugkomen van een ontslag op 59-jarige leeftijd werd gemaakt door Dale Clevenger
Vraag

Ik heb ooit hoorn gespeeld, maar heb een ongeluk gehad. Ik verloor mijn ene boventand, en kon niet meer spelen. In die tijd was ik lid van de Army Band in Ft. Monmouth NJ. en van spelen zijn beroep wilde maken. Dat ongeluk en mijn depressieve houding over het ongeluk dwongen me het spelen van Horn op te geven.

Ik ben nu 59 en net met pensioen van een openbare nutsvoorziening. Vandaag was ik op zolder en zag mijn oude Franse hoorn. Een Criss Kraft.

Mijn vraag is, kan ik op mijn leeftijd een nieuwe embouchure bouwen? En zal een valse tand die is overbrugd tussen twee afgedekte tanden veel hinderen?

Dale Clevenger antwoordt:

Geachte heer, ik denk niet dat een overbrugde tand uw poging om naar de hoorn te "terugkeren" zou moeten belemmeren. Je zou versteld staan ​​van het aantal beroemde koperblazers dat ernstige ongelukken heeft gehad en weer kon spelen. Ja, u kunt een nieuwe embouchure bouwen. Het zal geduld en tijd vergen, maar het kan gedaan worden, veel werk aan het mondstuk alleen...enkele minuten per dag....lange (kwaliteits)tonen, "sirene"-achtig werk, en veel melodieën .... ga dan verder met de hoorn ... denk eerst aan kwaliteit, altijd ... Veel succes. gelijkstroom

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.352 seconden
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, inclusief de inlogstatus. Door de site te gebruiken, accepteert u het gebruik van cookies.
Ok