De International Horn Society is een wereldwijde hoorngemeenschap. We vieren diversiteit en oefenen tolerantie uit, en we zijn hier om ondersteuning, middelen en inspiratie te bieden. De standpunten van individuele leden van de IHS weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs onze waarden en doelstellingen van de samenleving als geheel.

Voorbereiding op school

• Michael Reedy
  • onderwerp Auteur
Meer
27 2008 14 juni: 21 #125 by Michael Reedy
Voorbereiding op school werd gemaakt door Michael Reedy
Als resultaat van mijn recente artikel, dachten we dat het geweldig zou zijn om een ​​forum te starten voor jonge blazers die ideeën heen en weer kunnen spuwen en tips, advies en nieuws kunnen delen binnen onze gemeenschap. Laat dit het eerste onderwerp zijn waar je vragen kunt stellen of advies kunt geven op basis van ervaringen uit het verleden met betrekking tot het onderwerp college-audities. Ik hoop dat veel onderwerpen op dit forum tot leven komen en dat ik de input van veel jonge blazers hoor!

Best Wishes,
Michael Reedy

Alstublieft Inloggen om aan het gesprek.

• Michael Reedy
  • onderwerp Auteur
Meer
28 2008 16 juni: 36 #126 by Michael Reedy
Beantwoord door Michael Reedy over onderwerp Re: College voorbereiding
wat zijn de beste hogescholen / conservatoria waarvoor u wilt solliciteren?

Meer
02 2008 15 juli: 23 #129 by Nicholas Hartman
Beantwoord door Nicholas Hartman over onderwerp Re: College voorbereiding
Een ding dat me echt hielp, was het hebben van een routine. Ik weet het, bijna elke leraar in de geschiedenis heeft tegen hun studenten gezegd dat ze een oefenroutine moesten krijgen, maar ik vond het erg nuttig op de auditiedagen. Mijn routine is bijvoorbeeld schalen. Ik begin op een lage C onder de notenbalk en speel majeur en alle drie de vormen van mineurtoonladders in twee octaven. Toen dat klaar was, ging ik naar C# en deed ik alle vier de toonladders in C# in twee octaven, recht omhoog chromatisch totdat ik de hoge C bereikte. Mijn routine duurt ongeveer 10-15 minuten, afhankelijk van hoe snel ik de toonladders speel en hoe er zit veel tijd tussen, maar in werkelijkheid is de specifieke aard van mijn routine niet relevant. De toonladders zijn gewoon iets dat ik elke dag doe voordat ik oefen, en om mezelf in een oefenruimte te gaan zitten en ze vlak voor een auditie te spelen was echt leuk omdat het een echt gevoel van normaliteit gaf. College audities zijn eng omdat er zoveel dingen zijn die je niet in de hand hebt. Lees het hoofdstuk over auditie uit het boek van Eli Epstien Hoorn spelen van binnenuit. Het is belangrijk om flexibel te kunnen zijn bij deze audities. Bij een Curtis-auditie worden de warming-uptijden bijvoorbeeld streng gecontroleerd op auditiedagen, vooral omdat ze niet de faciliteiten hebben om alle auditiestudenten tegelijkertijd op te warmen. Ze brengen je een half uur voor je auditie naar je oefenruimte. Ik warm het liefst een paar uur op voordat ik auditie doe en dan een korte sessie van een kwartier vlak voor de auditie om in de stemming te komen. Nu had ik een paar opties. Ik had in paniek kunnen raken omdat ik mijn warming-up niet kon voltooien en in mijn auditie zou zijn gegaan, gespannen, overstuur en doodsbang voor de geluiden die op het punt stonden uit mijn bel te komen. Of ik kan me aanpassen, het accepteren en weten dat ik dit materiaal letterlijk duizenden keren heb afgespeeld, en dat ze het maar één keer willen horen. Het zou belachelijk zijn om deze kleine tegenslag letterlijk jaren van voorbereiding op mijn Curtis-auditie te laten annuleren, dus ik moest me aanpassen. Dus om samen te vatten: heb een routine en zorg ervoor dat die routine flexibel is.

Meer
04 2008 16 juli: 17 #131 by Erika Loke
Beantwoord door Erika Loke over onderwerp Re: College voorbereiding
Een ding dat me het afgelopen jaar ECHT heeft geholpen met mijn college-audities, was dat mijn leraar mijn lessen van twee maanden veranderde in een auditie-bootcamp!
Hij liet me niet opwarmen aan het begin van mijn lessen, dus nadat ik mijn hoorn uit de koffer had gehaald, liep ik rond buiten het huis van mijn leraar terwijl hij de stoelen in zijn woonkamer herschikte. Ik zou terug naar binnen gaan en in een onbekende omgeving zijn. Mijn leraar zou me dan toestaan ​​​​een paar opwarmnoten te spelen, terwijl hij een willekeurig personage aannam (zoals een strikte leraar, een niet-hoornspelende rechter, enz.). Hij zou me mijn voorbereide solo's, etudes en fragmenten vragen in verschillende bestellingen en combinaties. Nadat ik iets had gespeeld, reageerde de 'persona' op verschillende manieren, waaronder me herhaaldelijk vragen om iets op een bepaalde manier te spelen (meestal articulatie, stijl of tempo) of door me af te leiden met een gril zoals geeuwen. Soms had ik twee of meer van deze audities in één les, en na twee maanden hiervan was ik erg ontspannen bij de eigenlijke audities.

Ook moet men bereid zijn stukken te spelen die niet op de auditielijsten stonden: bij mijn regionale auditie voor Northwestern werd ik gevraagd om een ​​deel van een Mozart-concerto te spelen, ook al had ik er geen vermeld als mijn gekozen auditierepertoire.

Tijd voor maken pagina: 0.405 seconden
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, inclusief de inlogstatus. Door de site te gebruiken, accepteert u het gebruik van cookies.
Ok